Utan snus i tre dar försmäktar jag på denna ö

Jag har ett sommarställe på en öde ö, befolkad av inget annat än spindlar. Här tillbringar jag helgerna, med endast en dator som länk till omvärlden. Inget rinnande vatten finns, sjön är svinkall och dasset luktar lika illa som det är fullt av spindlar.

Spindlarna, ja. De är överallt. Spindlarna är lite som Ryssland är på världskartor; vart man än vänder blicken ser man alltid lite av dem. Och jag är inte direkt bundis och bästis med spindlarna, även om jag kommit över fobin jag hade. Nu har vi ett fungerande men spänt förhållande.

Men tro nu inte att jag ogillar det här stället! Det är jättemysigt! Särskilt när det regnar in!

Förresten, när jag och mina kultiverade klasskamrater spelade alfapet kom en okultiverad kille i min klass förbi och utbrast glatt: "Men kolla! Det är ju som Wordfeud!" Man tar sig för pannan.

/Linda i ödelandet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0