UNF och mystiska skolgårdshängare

Så, idag var man på sitt första UNF-möte då. För er ovetande står UNF för Ungdomens Nykterhetsförbund. Det var riktigt roligt, trots att mina kära medbloggare hade förutspått att alla skulle vara gubbar (de hade inte riktigt förstått grejen med att det är ett UNGDOMSförbund). Vi körde en omgång varulv och spelade Super Mario ett tag. Jag förstår inte riktigt hur vi lyckades göra det i tre och en halv timme, men det gjorde vi i alla fall.

Från bussen, på vägen hem, såg jag något jag alltid förundrat mig över. Folk som sitter på skolgården av alla ställen och hänger. Får de inte nog av skolan på dagarna? Eller är det kanske så att man skolkat, men mår dåligt om man inte får sin dagliga stora-feta-tegelbyggnad-dos? För mig är det i alla fall ett riktigt mysterium.
/Linda (vars identitet numera är röjd av Alicia)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0