Teaaaatern (Tänk er gärna att det betonas så där fånigt ni vet. Teh-AAAA-tern.)

På fredagar råkar det vara så att jag spelar teater. Och efter många om och men, då vi allvarligt diskuterat Star Wars, Harry Potter, De Tre Musketörerna och vid ett kort men lyckligt ögonblick Homestuck, kom vi till slut nästan överens. En gammal Shakespeare (fast de flesta, faktiskt alla, av hans pjäser är ju rätt gamla) sitter aldrig fel!
   Så vår respektingivande teaterlärare Viveca delade in oss i grupper om tre-fyra personer och gav varje grupp en Shakespearepjäs att göra en kort sammanfattning av. Tyvärr visste Macbeth-gruppen bara att alla dog i slutet, och Othello-gruppen att det var en orm med på något vänster, men de fick låtsas att de visste. Själv blev jag och min grupp tilldelade Romeo och Julia, vilket inte medförde några större svårigheter. Vi dog mest (som ett exempel på detta kan Julias väninnas replik passa; "Julia är död! Igen!").
   Fast det var så trevligt med Romeo och Julia, vill min våldsbenägna teatergrupp bara spela Macbeth, mest på grund av att alla dör i slutet och för att gruppen som gjorde sammanfattningen gjorde det riktigt roligt. Men ingen vet ju ens vad den handlar om på riktigt! Jag och Viveca såg en kort stund i samförstånd på varandra och mumlade för oss själva:
"When shall we three meet again
In thunder, lightning, or in rain?"

Kommentarer
Postat av: Maria

Vår teatergrupp försökte en kort stund få spela West Side Story eller Grease. Vi fick inte.



:(

2011-10-10 @ 22:14:25
URL: http://varforharvienblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0