Fortsatt rapportering från en öde ö: Alfapet återigen, och kvällen avslutas med usel magi

Att spela Alfapet med mamma är något av det mest undergångsdömda man kan göra. Hon lägger sådana där fåniga små ord på smarta ställen, och får sjukt mycket poäng för det. Fast jag måste säga, att även om mamma leder stort, är det jag som prickat in de snyggaste orden. Medan mamma fånat sig med ord som byk och dy, har jag lagt eleganta ord som purist och spirea. Det är nästan så jag borde få lite stilpoäng.

Nog om det. På kvällen kollade jag på det där magiprogrammet i SVT 1, och det var riktigt uselt. De tävlande gjorde bara ett nummer åt gången, så grejen med långa och genomtänkta framträdanden gick liksom förlorad. Jag föredrar också enklare framträdanden med ballonger och näsdukar, än de med handbojor och lådor.

Det bör tilläggas att om jag stannade hemma varje gång jag blev lite förkyld, skulle jag vara borta från skolan halva läsåret.

Linda (som på grund av en smärre förkylning bara kan andas med munnen för tillfället)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0