Den perfekta flöjtlektionen och greve Dracula

Som Maria tidigare hotat med, kom det sig att jag fick gå till flöjtlektionen ensam idag. Men tro nu inte att detta är något negativt, tvärtom var det riktigt skojigt. Lektionen inleddes med att jag klarade vibratoskalor (vibrato: när tonen är sådär vågig) till översvallande beröm. Därefter spelade jag en lysande Balett som gjorde flöjtläraren lyrisk, och fick smarta flöjttips som Maria aldrig kommer få lära sig nu. Lektionen avslutades med att jag fick två skivor torkad mango. Ha!

När den fantastiska lektionen mött sitt slut besökte jag biblioteket. Där lånade jag (på en god väns inrådan) Bram Stokers Dracula, vilket var lite kul. Jag trodde ju att jag visste att den handlade om, med vampyrer, Transsylvanien och Whitby, men utöver det visste jag ju ingenting. Tänka sig! Advokater och Flintskallar! Mycket förvånande, må jag säga.

/Linda (som vill tillägga att i förkylningstider är ALLA potentiella smittospridare, och man bör inte vara alltför snabb med att döma någon)

Kommentarer
Postat av: Maria

JUST A SWEET TRANSVAMPIRE



FROM TRAAAAAAAAAAAAAAAAAANSSEXUAL



TRANSYLVANIA-A-A.

2011-10-04 @ 19:09:22
URL: http://varforharvienblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0