"Ny musik är skit. Jag lyssnar bara på gammal."

Vi har alla hört någon yttra den meningen. Vissa kanska sagt den själva. Men VAD JAG BÖRJAT STÖRA MIG på den. Inte bara för att jag själv gillar viss 'ny musik'. När folk antar att all ny musik skapas av autotuneade hunks & lättklädda 'bitches' på MTV bidrar de till att all annan typ av musik glöms bort. GUESS WHAT, era jävlar, det finns faktiskt jazzband och punkare eller vad fan ni lyssnar på i 2011 också. Och som en loser som jag, med långsökta drömmar som att bli sångerska, så är det ju kul att höra att nej, du behövde tyvärr leva på 60-talet för att bli musiker.

Oftast är det också, men inte alltid, som sagt, människor med smak för rockmusik eller punk (HOSTAR KRAFTIGT) som säger sån't här. Ibland vill jag peta de på ryggen och utbrista "ROCK? OPERAMUSIK IS WHERE IT'S AT. Jag önskar jag levde för ett par hundra år sen, så skulle jag slippa allt tjat om elgitarrer och tuppkammar!!!"

Jag är ledsen om någon tagit illa upp. Att lyssna på, jag vet inte, musik som brukar kallas tabu av elitister, Justin Bieber, eller Saade eller w/e är lika okej som att lyssna på Nirvana, Queen eller The Beatles. Smaken är som baken, självklart får man föredra äldre musik, men måste man trycka ner den nyare generation låtar till rock bottom (haha. pun not intended.)? Ingen tvingar dig att lyssna, egentligen. Hör du Justin Bieber på radion, ta det med en nypa salt.

Ironiskt att jag ber folk att chilla när jag själv vilt bloggar om deras klagomål.

/Maria. Långsamt inser ni hur fucked up jag är


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0