Dag 07 – En bra och en dålig egenskap

Man, jag fattar inte vilken ordning vi kör de här i längre. Den här kan jag nog ta den ganska snabbt innan jag arbetar i cirka tre minuter med mitt SO-projekt. Förhoppningsvis kommer jag hinna skriva iallafall en mening under den tiden.

En bra egenskap: Jag skulle säga att jag är bra på att läsa av stämningar. Skratta ni bara, hur kan jag säga det, jag som inte ens märker vem som är kär i vem om de så hånglade framför min näsa? Trots det påstår jag detta. Jag vet inte om det är en särskilt bra egenskap för just mig, eftersom jag också ogillar när folk bråkar, eller är upprörda. Det skulle nog vara ganska skönt om man bara trodde alla var glada hela tiden. Men att kunna ungefärligen känna av folks känslor gör att man får ett hum om när man ska backa off. Så det är chill, antar jag.

En dålig egenskap
: JAG KAN VARA SÅ JÄVLA ÖVERDRAMATISK
Fast jag tror många andra också har sådana tendenser, haha. Kalla mig nörd eller korkad eller du jag tycker faktiskt vår presentation sög, vid fel tillfälle, och du kommer se mig promenera längs västerbron dramatiskt med vinden i håret, lyssnande på de sorgliga låtarna ur Cats, funderande på hur skulle det faktiskt vara om jag hoppade ner här bland isflaken. Som tur är har jag aldrig följt de tankarna till slut, jag har helt enkelt gått hem, spelat den mest aggresiva låten jag kan på pianot, och sedan lugnat ner mig.
Mina tankegångar vid såna mörka tillfällen brukar gå såhär:
allt är mitt fel < allting är andras fel varför gör dom såhär mot mig < och slutligen fuck them, hater gonna hate, jag tar och byter stil till hur sandy ser ut i slutet av grease

Och efter allt det där är jag som jag brukar igen.

Fan ,vad ni måste tycka jag är konstig nu.
/Maria

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0