Dag nio; vad jag vill göra i framtiden.

Jag hakar inte på trenden att berätta om vad jag tänker på när jag tar mig hem från skolan, eftersom jag inte tänker något när jag tar mig hem från skolan. Jag är för upptagen med att gå.

Husdjur har jag inga (förutom några döda spindlar i diverse hörn), så jag hoppar över dag åtta.

Så, vad vill jag göra i framtiden? En massa saker. Jag ska rädda världen, vara journalist, föda barn, resa till alla världens hörn (men aldrig till USA), extraknäcka som lärarvikarie, vara detektiv, lära mig kinesiska, bli bästsäljande författare och på min ålders höst bli mellanstadielärare.
Men framförallt:
Jag ska åka till Nordpolen. Jag har någon sorts dröm om det där snötäckta stället, som väckts av Guldkompassen tror jag. Tystnaden, isbjörnarna, snön, slädhundar. Snö som yr. Snö som gnistrar. Snö som hörs när den faller. Norrskenet, gardiner av grönt och rosa. Ah, jag drömmer mig bort.

/Linda (med ett drömskt tonfall)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0